Storytelling handler om at skabe fortællinger. I en virksomhedskontekst kan storytelling bruges til at skabe spændende fortællinger, der beretter om virksomhedens DNA, produkter og ydelser. Vha. storytelling og mere personligt sprog vækkes interessen hos målgruppen, og der skabes engagement. Dit mål med at gøre dit brand mere personligt igennem værktøjer som storytelling kan f.eks. være at
- skabe større opmærksomhed omkring din virksomhed
- give målgrupper en forståelse for, hvad virksomheden bringer til markedet
- opmuntre potentielle kunder til at købe din vare
- skabe en stærkere kultur på arbejdspladsen.
Strategisk storytelling/persontilpasning danner rammen for JNSNs ydelser
Strategisk storytelling handler i stor udstrækning om at gøre din kommunikation mere personlig og relevant. Jeg
finder dine kernebudskaber. Ved hjælp af interview, data og brainstorm finder jeg frem til de rigtige ord på virksomhedens identitet og værdier
- rådgiver dig om, hvordan du gør dine tekster mere relevante og vedkommende
- skriver persontilpassede tekster som sælger dit brand
- holder workshops om strategisk storytelling. Kom i gang med at personliggøre din virksomhed og find frem til de rigtige ord på dine virksomhed.
Kundefokus – dansk og engelsk kommunikation
Jeg har solid erfaring med at udvikle kernebudskaber, rådgive og skrive tekster til IT- og finansielle virksomheder, der ønsker at personliggøre og gøre deres kommunikation mere relevant og forståelig for målgruppen. I dansk og international sammenhæng. Storytelling kan skabe værdi for alle typer af virksomheder, så jeg kan også hjælpe, hvis du sælger møbler, fødevarer eller noget helt tredje. Jeg har også skabt spændende historier for seværdigheder og kulturelle events.
Proces-orienteret
Jeg tænker altid i sammenhæng. Din kommunikation har størst mulig effekt, når der er en rød tråd igennem din kommunikation på tværs af kanaler. Jeg synes, det er særligt spændende at være en del af længerevarende processer, hvor dit brand netop skal indtænkes i en større sammenhæng.
Hvis der er behov for at inddrage andre kompetencer i processen, samarbejder jeg med dygtige folk inden for kommunikationsområdet.
Inspireret af termen corporate journalistik
Jeg hælder meget til anvendelse af journalistikken, hvis fundament netop er at formidle historier troværdigt; en afgørende faktor for virksomheder i dag. For at nå igennem til målgrupper skal kommunikationen også være interessant, og her anvender jeg storytelling-metoder til at kommunikere dit brand på appetitvækkende vis.
Læs om mit fokus som fagjournalist i denne artikel.
Jeg har bl.a. løst opgaver for:
