Sommeraktivitet – forbered dig på efterårets indhold

Stille stunder på arbejdet? Udnyt at der er mere ro på og forbered dig på efterårets kommunikationsaktiviteter.

Midt i bunken af e-mails og opgaver, der kommer flyvende fra højre og venstre, kan det være svært at finde tid til at dykke ned i resultaterne af jeres kommunikationsaktiviteter. Med følgende 3 hurtige øvelser til at lave jeres “hitlister” får du inspiration til, hvordan I skal justere jeres kommunikationsaktiviteter i efteråret.

Hitliste 1) Opslag på sociale medier 

Undersøg hvilke tre opslag på jeres respektive sociale medier der henholdsvis har klaret sig bedst og dårligst (f.eks. set på engagement – likes, kommentarer, delinger lagt sammen). Hvilke fællestræk går igen i opslagene, som kan forklare, at de ligger i top eller bund? Overvej f.eks. tidspunktet opslagene blev postet, tonen i opslagene (humoristisk, personligt, faktuelt) og selve indholdet (billede vs. video vs. link).

Hvad kom du frem til, og kan du med fordel kopiere de fungerende fællestræk til efterårets opslag?

Husk at lave øvelsen for alle jeres sociale medier. Lav evt. også øvelsen for jeres nyhedsbreve.

Hitliste 2) Trafikkilder

Har I opsat mål og værdier i Google Analytics, har du sikkert godt styr på, hvilke trafikkilder og sider der fører til jeres ønskede konverteringer. Er I ikke nået så langt/ikke har “fancy” tracking-systemer så undersøg f.eks., hvilke trafikkilder (LinkedIn, Facebook, Google Adwords…) der fører til flest besøg på jeres hjemmeside og den gennemsnitlige besøgstid afledt af den givne trafikkilde.

Hold det op imod jeres opslag på sociale medier. Er det opslagene med størst engagement, der fører til besøg på hjemmesiden?

Giver resultaterne anledning til at fravælge fokus på nogle kilder/intensivere aktiviteter på andre kilder?

Hitliste 3) ANNONCER

Er Google Adwords én af de kanaler, der fører til besøg på jeres hjemmeside? Undersøg hvilke annoncer der performer bedst, og hvor meget I betaler for dem. 

Ved at lave ovenstående 3 øvelser på hitlister får du et godt udgangspunkt for at overveje jeres tiltag i efteråret. Print evt. billederne ud og brug dem til at skabe et overblik til dig selv/kollegerne/chefen. 

Skriv et svar